3 dominanty, które zwiększą konwersję strony firmowej

Wiedziałeś, że istnieje sposób, aby twoja strona firmowa budziła większe zainteresowanie klientów? Poznaj 3 dominanty, dzięki którym ludzie zaczną wchodzić dalej na twojej stronie firmowej.

Czy wiesz co zrobić, aby Twoja strona firmowa zaczęła konwertować w zlecenia, czyli żeby klient lądujący na stronie głównej chciał przejść dalej ? Dowiedz się jak za pomocą 3 prostych trików znacząco zwiększyć konwersję strony firmowej.

Na początek popatrz na stronę główną twojej firmy. Zobacz ile jest na niej informacji, ile tekstu, ile zdjęć. Zobacz co twoja strona firmowa mówi klientom. A teraz: wyrzuć niepotrzebne śmieci. Usuń niezrozumiałe dla klienta teksty, usuń nadmiar szumu informacyjnego, usuń zdjęcia, które nie mówią nic o twojej firmie. Na stronie głównej musisz przedstawić czym zajmuje się twoja firma, co wyróżnia ją od konkurencji, co oferuje. Zdziwiłbyś się dla ilu firm nie jest to oczywiste. Spójrz na swoją stronę www oczami klienta.

Trick 1:  dominanta merytoryczna

Napisz nagłówek wartościowy dla klientów. Pisz o sobie, ale tak jakby chciał to przeczytać klient. Przedstaw swój produkt lub usługę językiem korzyści. Fakty są takie, że dzięki twojemu produktowi lub usłudze klient otrzyma wartość dla siebie. Ty jako osoba prowadząca firmę, musisz zadbać o to, aby klient tę wartość zauważył. Spośród całej treści wyróżnij najważniejszy nagłówek i zastanów się jaką akcję chciałbyś uzyskać. Przejście na inną podstronę, założenie zamówienia, zapytanie?

Trick 2:  dominanta kompozycyjna

Gdy już masz odpowiedni nagłówek uwzględniający twoje najlepsze cechy i jest napisany z perspektywy twojego klienta, możesz podjąć jeszcze ważne działanie. Wyróżnij go kompozycyjnie w przestrzeni strony głównej. Niech będzie pierwszym napisem, który zobaczy klient po wejściu na stronę firmową. Pokaż czym się zajmujesz w kontekście zysku dla klienta i skieruj go na właściwą podstronę. W tym celu umieść pod nagłówkiem przycisk odpowiedniej akcji.

Trick 3: dominanta kolorystyczna

 

Użyj koloru, który wyróżni się wśród innych barw. Ale z rozwagą! Dominanta musi się wyróżniać, ale nie może być przesadzona i zbyt krzykliwa. Ma zachęcać, a nie odstraszać. Wśród barw o chłodnej temperaturze dodaj jeden element ciepły. Niech to będzie tło nagłówka, sam nagłówek, albo przycisk akcji.

W ten sposób w trzech  prostych krokach znacząco poprawisz czytelność głównej strony firmowej, jakość odbioru i efekt wizualny.

Case study

Kilka lat temu projektowaliśmy prosty landing page wykonany na zlecenie klienta (powyżej). Na stronie firmowej musiało się znaleźć wiele informacji w oknie monitora (bez możliwości przewijania strony firmowej w dół).  Użyliśmy dominanty merytorycznej jaką jest nagłówek: „oferty pracy na miarę” a pożądanym działaniem jest rejestracja użytkownika. Spośród chłodnej kolorystycznie strony firmowej (błękity, granaty) zastosowaliśmy dwa jaskrawo pomarańczowe podkreślniki. Ale uwaga, nie użyliśmy ich w miejscach precyzyjnie wyznaczonych przez teksty, ale tak, aby zrównoważyć kompozycję i skierować wzrok oglądającego na ważne miejsca. Lewy pomarańczowy podkreślnik kieruje wzrok na nagłówek, ponieważ w okolicy nie ma innego większego tekstu. Prawy kieruje wzrok do nagłówka rejestracji, a pionowa forma formularza zachęca do zjechania wzrokiem na sam dół. Przycisk akcji jest umieszczony zatem w strategicznym miejscu pomiędzy dwoma dominantami kolorystycznymi i po skosie od logo firmy.  W ten sposób nawołanie do akcji jest w najbardziej optymalnym, najlepiej zauważalnym dla klienta miejscu, a jednocześnie nie jest perswazyjne i nachalne. Dzięki takim działaniom wzrok klienta zostaje nakierowany w odpowiednie miejsce na stronie firmowej, ale to od klienta zależy czy przejdzie dalej czy nie.