Czy znasz już nasze pięć sposobów, aby firmowa strona www przynosiła efekty? Jedne z nich są tak proste, że będziesz mógł je zastosować od razu. Inne bardziej skomplikowane. Spróbuj sam.

Możesz mieć jednak pewność, że zastosowanie ich wszystkich znacząco poprawi konwersję twojej strony firmowej. A co to jest konwersja? W uproszczeniu to kliknięcie przez klienta wskazanego przycisku na twojej stronie www i wykonanie określonego działania (kontakt z tobą, złożenie zamówienia, zakup).

1. Strona www responsywna

Jeśli nie masz strony responsywnej, codziennie tracisz potencjalne setki wejść na stronę www. Wielu użytkowników w chwili obecnej przegląda Internet w komórce albo na tablecie. Jeśli twoja strona www łatwo załadowuje się w komórce, ale nie dopasowuje się do wzroku przeglądającego, ten najprawdopodobniej od razu przejdzie do innej strony www. Dlaczego? Przeglądanie w smartfonie stron www wykonanych stricte pod większy monitor jest uciążliwe. Musimy powiększać tekst aby coś zobaczyć. Dlatego jeśli chcesz trafić do większej publiki, zainwestuj w stronę responsywną, która dostosuje się do rozmiaru smartfona, tabletu i monitora.

2. Najpierw tekst a potem layout

Podział funkcjonalny strony głównej jest sprawą kluczową. Pierwsza strona www, na którą wchodzi klient musi eksponować najważniejsze informacje, ale uwaga – nie informacje najważniejsze dla ciebie, ale dla klienta! Zastanów się czego szuka osoba wchodząca na twoją stronę www. Przede wszystkim wyeksponuj czym się zajmujesz, co robi twoja firma i oczywiście co klient będzie z tego miał. Dlatego tak ważny przy projektowaniu layoutów stron www jest tekst. Dopiero pod gotowy tekst można zaprojektować dobry funkcjonalny layout. Z tekstu trzeba wyłuskać najważniejsze informacje, wydobyć interesujące nagłówki, ułożyć ciekawą ofertę. Przez samo zadbanie o jakość i zróżnicowanie tekstu – projektowanie interfejsu zacznie zmierzać w dobrą stronę www. Następnie zadbaj o wygląd strony www.

3. Niech przestrzeń działa na twoją korzyść.

Dobrze wiesz, jak ważny jest dobry layout – układ treści, zdjęć i przycisków na stronie www. Odpowiedni rozkład elementów jest podstawą budowania funkcjonalnej i intuicyjnej strony. Tak samo działa biała czysta przestrzeń. Jeśli chcesz mieć czytelną stronę www, przestań nałogowo wypełniać puste miejsca. Twoja strona www będzie przeładowana i nieatrakcyjna. Zamiast tego dodaj przestrzeń! Nie bój się białych miejsc! Klamrą spinającą białą przestrzeń strony www będzie odpowiednio duży nagłówek. Wyeksponuj w nim najważniejsze treści strony www, dzięki czemu zyskasz natychmiastową koncentrację przeglądającego na tym, co dla ciebie ważne. Twoi klienci skupią się na tym, co chcesz im przekazać. Przekaz stanie się jasny i klarowny, bez nieporozumień i szumu informacyjnego. Jeśli umieścisz w takim miejscu treść zachęcającą do działania – konwersja strony www poszybuje w górę.

4. Więcej tekstu

Kolejny niedoceniany punkt. Czy zdajesz sobie sprawę, że nawet najpiękniejsza strona www bez dobrego tekstu nie będzie w stanie przynieść ci takich rezultatów jakich być sobie życzył? Zastanów się jak sam kupujesz w sieci. Chcesz dobrze poznać produkt, dowiedzieć się szczegółów i specyfikacji. Szukasz w tekście dowodów, że podejmujesz dobrą decyzję. Tak właśnie działa tekst. Słaby jest w stanie zniechęcić, rozczarować, a dobry zachęcić, uwieść, sprzedać. Dlatego zadbaj o optymalną ilość dobrej jakości tekstów.

5. Przyciski, zawołania do akcji

Ten punkt zależy od tego jaką masz stronę www. Zastanów się, jakie są twoje oczekiwania odnośnie osób wchodzących na stronę. Czy chcesz, aby kupili dany produkt, czy chcesz aby napisali do ciebie wiadomość, czy zapisali się na newsletter, czy zarejestrowali? Kiedy już przemyślisz do jakiego działania chcesz skierować osoby odwiedzające swoją stronę www, rozłóż odpowiednie przyciski akcji / nawołania do działania. Ustaw przyciski w miejscach, w których klient je zobaczy i zadziała. Ale uwaga. Przyciski mają swoją rację bytu na stronie tylko w miejscach, w których przedstawiłeś wystarczającą ilość powodów do kliknięcia. Nie wrzucaj ich w nadmiarze, bo umysł klienta po prostu je zignoruje.

Wprowadzenie wszystkich tych metod na raz w sposób przemyślany i funkcjonalny będzie dla niektórych trudne. Dlatego, aby uzyskać intuicyjną i przejrzystą stronę www warto rozważyć zatrudnienie profesjonalisty. Niektóre z tych sposobów możesz jednak wprowadzić natychmiast. Popracuj nad tekstem, wprowadź więcej przestrzeni, odpowiednio użyj nagłówków. Sprawdź jeszcze czy twoja strona www jest spójna z twoją marką, kolorystyką firmową i misją firmy. Jeśli nie, wprowadź zmiany, a twoja strona www szybko zacznie zbierać zainteresowanie klientów.

—-

Obrazek przedstawia prosty layout strony internetowej. Wyróżnikiem jest nagłówek skierowany do klienta oraz button. Kompozycja centralna sprzyja koncentracji wzroku na turkusowym przycisku akcji, który nie dość, że jest dominantą kolorystyczną, to i kompozycyjną.  

Tworzę dla firm wizerunek z charakterem.
Od siedmiu lat pomagam przedsiębiorcom wyróżniać ich marki z tłumu konkurencji. Tworzę projekty, które przyciągają uwagę i sprzedają, ponieważ odzwierciedlają unikalne wartości danej firmy. Zapraszam do współpracy.