Europejski Instytut Suplementów i Odżywek z Warszawy to fundacja wspierająca rozwój branży produktów prozdrowotnych. Zobacz jak powstało logo tej fundacji.

W poszukiwaniu jasnego przekazu

dla symbolu jakości

 

Europejski Instytut Suplementów i Odżywek z Warszawy to fundacja wspierająca rozwój branży produktów prozdrowotnych. Działanie fundacji opiera się na specjalistycznej wiedzy z dziedziny prawa żywnościowego i badaniach naukowych. Dla tej fundacji wykonaliśmy projekt logo, papeterię i kilka innych  projektów graficznych a projektowanie wymagało przede wszystkim odnalezienia spójnego języka wizualnego opartego o jasny i czytelny symbol jakości.

Ramy kolorystyczne

 

Wśród kilku zaproponowanych korzystnych zestawień kolorystycznych, najbardziej odpowiednie wydało się połączenie koloru starego złota i grafitu. Dzięki takiemu połączeniu projekt identyfikacji wizualnej zyskał powagi i subtelnej elegancji. Paletę barw rozszerzyliśmy do jaśniejszych tonów, aby można było ją wykorzystać do stworzenia całej linii wizualnej.

     

Jasna symbolika

 

Najważniejszą informacją, która miała być zawarta w projekcie były słowa: suplementy i jakość. Koncepcję logo można było wykonać na wiele sposobów, jednak wygrała jasność przekazu możliwa do prawidłowego odczytania przez każdą osobę bez względu na pochodzenie, status, płeć czy wiek.

Zrozumiały projekt logo

Stworzyliśmy projekt logo na wpół otwartej kapsułki, która oznacza, że to co wewnątrz jest sprawdzalne. Z kapsułki suplementu wystaje liść będący symbolem produktu naturalnego, a liść podkreślony kolorem złotym nabiera całkiem nowego wydźwięku i nawiązuje do produktu sprawdzonego i o wysokiej jakości.

Zaproponowaliśmy projekt subtelnej, czytelnej i eleganckiej papeterii firmowej, tak aby przekazać najważniejsze informacje bez zbędnych ozdobników. Jedynym symbolem wyróżniającym stał się przesunięty sygnet z logo, który stworzył delikatny ornament. Dzięki temu cała identyfikacja wizualna na tym zyskała.

Czytelny ultraprosty układ www

W stworzeniu przejrzystego layoutu strony internetowej główą rolę odgrywa funkcjonalność, dlatego wybór padł na jasny i czytelny układ. Podział na 3 kolumny tekstu wskazuje trzy najważniejsze informacje. Dołączenie koloru i grafiki nadało stronie lekkości, a prosta forma pozwoliła podkreślić jakość i czytelność. Dopracowane detale tak jak ikony nawiązujące do poszczególnych działów, elementy 3d, pasujące przyciski, wpłynęły na profesjonalny odbiór strony www.


Rozwój marki

Kolejnym naturalnym etapem rozwoju Europejskiego Instytutu Suplementów i Odżywek było wprowadzenie znaku jakości. Najważniejszym założeniem była widoczność znaku w pomniejszeniu. Aby zachować kompromis pomiędzy dużą ilością informacji, bardzo małym formatem a maksymalnym zachowaniem elegancji i proporcji zaproponowaliśmy znak EISD. Cały projekt identyfikacji wizualnej marki stał się dzięki temu kompletny.