Jeśli chcesz dowiedzieć się jak dobrać idealną wizytówkę firmową, co powinna zawierać,  zapraszamy do 3 częściowego artykułu, w którym zdradzamy wszystkie tajniki.

Wizytówka firmowa – niby taki mały kartonik, a zawiera w sobie moc przyciągania klientów. No dobra, może trochę przesadziłam z tą mocą, ale zapewniam, że jest to jedno z niezbędnych, a jakże niedocenianych narzędzi biznesowych.

 

Co zawiera wizytówka firmowa?

 

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto się zastanowić w jakich sytuacjach będziemy z niej korzystać. Zazwyczaj wizytówka przydaje się w dwóch sytuacjach. Pierwsza – wszelkie zakupy firmowe. Jeśli chcesz odpisać od podatku zakupy na firmę, musisz podać w sklepie dane firmy z NIP-em. Możesz oczywiście dyktować nazwę i NIP powtarzając je kilkukrotnie, a potem prosić o poprawę faktury. A możesz też dać wizytówkę firmową z danymi i przyspieszyć całą procedurę.

Druga sytuacja w jakiej przydaje się wizytówka firmowa jest czysto reklamowa. Przedstawiasz siebie i na końcu spotkania wręczasz wizytówkę. Ludzie zapomną twoje nazwisko, zapomną nazwę twojej firmy, ale gdy zainteresowałeś ich swoją osobą, wizytówka będzie sposobem na ponowne nawiązanie kontaktu.  Jeśli zrobisz dobre pierwsze wrażenie, to właśnie wizytówka firmowa skieruje potencjalnego klienta na twoją stronę internetową, a on z ciekawości sprawdzi jak wygląda to o czym mówiłeś.

W zależności od potrzeb możesz mieć dwie różne wizytówki – jedną z danymi firmowymi, które pokazujesz w sklepach i dajesz osobom, które muszą znać dane Twojej firmy. I drugą wizytówkę z danymi kontaktowymi, które przedstawią ciebie. Możesz również połączyć obie wersje i mieć jedną wizytówkę ze wszystkim. Pytanie tylko, czy chcesz wszystkim potencjalnym klientom podawać dane swojej firmy? Zależy to ściśle od wielkości twojej firmy, od tego czy masz biuro w którym przyjmujesz klientów, no i twoich upodobań.

 


Standardowa wizytówka firmowa zawiera:

 Logo firmy lub monogram osobisty, dane firmy z NIPem i KRS  (lub nie), nazwisko i stanowisko osoby, dane kontaktowe (obowiązkowo), adres strony internetowej.


 

Przykład frontu wizytówki firmowej dla nowoczesnego salonu fryzjerskiego:

Przykładowa wizytówka firmowa fryzjera

Jak wybrać wizytówkę idealną dla siebie?

 

Cóż, to zależy od kilku czynników, od twojej branży, od tego jak chcesz być postrzegany, od tego kim jesteś.

  • Jeśli jesteś doradcą stylu, jeśli tworzysz produkty najwyższej klasy dla sektoru VIP, jeśli twoimi klientami są wpływowe osoby z klasą, twoja wizytówka musi być bardzo prosta, czysto informacyjna bez wstawek reklamowych. Najlepiej gdyby to była wizytówka osobista. Tu designem można zagrać jedynie na krojach pisma, liniach i niewielkich ornamentach. Kolorystyka musi być bardzo oszczędna, można też zestawić ją z kolorem kartki. W twoim przypadku musisz zainwestować w najlepszej jakości materiał, z jakiego będzie wykonana Twoja wizytówka. Przykładem mogą być bawełniane, miłe w dotyku wizytówki z tłoczeniem letterpress, albo klasyczny biały/ecru papier wysokiej jakości bez żadnych połysków.

  •  Jeśli prowadzisz firmę produkcyjną lub usługową, jeśli twoimi klientami jest klasa średnia lub wyższa, jeśli  chcesz zrobić świetne pierwsze wrażenie a jednocześnie przedstawić swoją firmę jako profesjonalną, to zdecyduj na wizytówkę firmową bardziej reklamową. Może się znaleźć na niej logo twojej firmy, dane firmy z NIP-em lub dane osobiste, albo obie te wersje jednocześnie. Mogą się tu znaleźć elementy graficzne (najczęściej linie, wzory lub fragmenty logo). Jest to standardowa, najczęściej wybierana opcja dla większości firm.

  • Jeśli jesteś kreatywną osobą albo prowadzisz niekonwencjonalną działalność, możesz pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Produkujesz coś plastikowego, wodoodpornego, jesteś dystrybutorem folii? Możesz spróbować z wizytówką plastikową, z przezroczystymi elementami. Jeśli prowadzisz szkółkę roślin, mini kopertka z nasionami w kształcie wizytówki, pozytywnie zaskoczy twoich klientów. Produkujesz autorskie perfumy? Wizytówka z pachnącym miejscem do potarcia będzie ciekawa i przyciągająca uwagę.

 

Przykład projektu wizytówki firmowej dla lekarza / przychodni lekarskiej:

Wizytówka firmowa dla lekarza

Jakie wymiary powinna mieć wizytówka firmowa?

 

  • Standardowym wymiarem w Polsce jest 90x50mm. Zatem jeśli Twoimi klientami są osoby z Polski, wybierz ten rozmiar. Taki rozmiar jest też popularny w Rosji, Białorusi, Kazachstanie, na Węgrzech, w Czechach i Słowacji.

  • Innym standardem jest rozmiar 85x55mm. Jest to wymiar charakterystyczny dla Wielkiej Brytanii i Europy Zachodniej. USA i Canada to 89 x 51mm. Zatem jeśli spotykasz się z klientami zagranicznymi, lepiej dopasować się do ich standardów.

 

Przykład projektu wizytówki zrealizowanego dla drużyny futbolu amerykańskiego:

Wizytówka firmowa drużyny sportowej

O tym jak wybrać idealny materiał, z którego będzie wykonana twoja wizytówka dowiesz się z drugiej części artykułu. A w trzeciej podpowiemy jak zaprojektować świetną i skuteczną wizytówkę dla firmy.

 

Tworzę dla firm wizerunek z charakterem.
Od siedmiu lat pomagam przedsiębiorcom wyróżniać ich marki z tłumu konkurencji. Tworzę projekty, które przyciągają uwagę i sprzedają, ponieważ odzwierciedlają unikalne wartości danej firmy. Zapraszam do współpracy.