Dobre logo na miarę Twojego biznesu
W artykule wyjaśniam dlaczego dobre logo to nie tylko ładny obrazek, ale coś o wiele ważniejszego – twarz twojego biznesu i wyznacznik kierunku, w którym będzie rozwijać się twoja marka.
Na pewno nie raz spotkałeś się z wieloma przykazaniami jakie powinno być idealne logo dla firmy. Pewnie nawet niektórzy twórcy tych wypowiedzi lub artykułów przeczyli sobie nawzajem, wprowadzając w twojej głowie zamieszanie. Oczywiście są zasady, które dobry projektant zna i którymi powinien się kierować podczas projektowania logo, jednak nie mają one zbyt wiele wspólnego z powszechnymi opiniami. Dobre logo wcale nie musi być wymyślne i właściwie nie musi być zbyt proste. Dobre logo nie musi być nowoczesne i nie musi być też ponadczasowe. Dobre logo nawet nie musi być doskonale zrozumiałe. Ale… ale jak to? W artykule wyjaśniam dlaczego dobre logo to nie tylko ładny obrazek, ale coś o wiele ważniejszego – twarz twojego biznesu i wyznacznik kierunku, w którym będzie rozwijać się twoja marka.
Projekt logo – budowa.
Świetny grafik ma na uwadze jedną podstawową rzecz podczas projektowania dobrego znaku: firmę dla której projektuje. Profesjonalne logo jest przede wszystkim odzwierciedleniem cech i wartości firmy, którą reprezentuje. Jest twarzą biznesu.
Dobre logo – twarz twojego biznesu
Identycznie jest z budowaniem wizerunku firm. Twoja marka jest twoja. Jest odzwierciedleniem twoich aspiracji, marzeń, planów. Ma twoje cechy i wyznaje twoje wartości.
Jeśli ty jesteś staroświecki w poglądach i budujesz markę o tym samym nostalgicznym klimacie, nie możesz mieć nowoczesnego znaku. Jeśli twoja firma jest bardzo innowacyjna, nie możesz mieć zwyczajnego logo – musisz sięgać w przyszłość nawet wizerunkiem. Profesjonalny projekt logo powinien odzwierciedlać wartości twojej firmy, jej klimat, jej energię lub coś o niej mówić.
Pamiętasz na pewno pierwsze reklamy telefonii Play. Reklamowali się symbolem jakiejś dziwnej rozlanej masy w kolorze biało fioletowym. Ani to podobne do logo, ani właściwie do niczego i w dodatku wywoływało skrajne emocje. Ale doskonale odzwierciedlało firmę – elastyczne, całkowicie nowatorskie, zwracające uwagę. Dziś większość Polaków przypisze nazwę Play do tego znaku. Na tym właśnie polega dobór znaku do charakteru firmy.
Dobre logo musi pasować do Ciebie i twojej firmy, a nie do chwilowej mody. Z tego powodu w Wizualion.pl zajmuję się projektowaniem znaków dopasowanych do charakteru firmy. Każdy projekt odzwierciedla wartości, cechy, branżę, charakter albo klimat danej firmy. I to właśnie jest najlepsze. Nie musimy być wszyscy modni, idealni i tacy sami, bo stajemy się wtedy bezbarwni. Musimy być sobą i wyróżnić to, co w nas najlepsze. Dokładnie tak samo jest z naszymi markami. Niech ich wizerunek będzie kwintesencją naszej oryginalności i autentyczności, a wtedy będziemy niepowstrzymani. Pamiętajcie, oryginał jest zawsze więcej wart niż najwspanialsza kopia