Projekt logo – budowa na przykładzie znaku dla firmy.

Jednym z fundamentów działań marketingowych jest dobra identyfikacja wizualna firmy. Jak powinien być zbudowany dobry projekt logo? Odpowiedź w poniższym poście.

Projekt logo – budowa.

Logo składa się zazwyczaj z kilku części: sygnetu, czyli znaku graficznego, logotypu czyli głównego napisu, którym najczęściej jest nazwa firmy oraz sloganu reklamowego lub opisu. Połączenie tych trzech elementów jest najczęściej spotykanym i najbardziej uniwersalnym zestawieniem, charakterystycznym dla większości firm. Istnieje również wiele innych możliwości projektowania logo dla firmy, jak na przykład sam prosty lub stylizowany napis (facebook, asus, coca-cola) albo sam sygnet. Wybór formy nie jest aż tak istotny jakby się mogło wydawać. Najważniejsze jest dopasowanie do danej firmy. Wymaga to dobrego poznania briefu klienta, zapoznania się z informacjami typowymi dla danej branży, a także odrobinę empatii i intuicji.

 

 

Przykład budowy projektu logo:

 

Częstą praktyką projektowania logo jest również łączenie różnych form w ramach jednego znaku. Przykładem może być pełne logo składające się z sygnetu, logotypu i sloganu, które ma wersję składającą się z sygnetu i logotypu a także z samego sygnetu. Największe firmy i najsilniejsze marki jednak posługują się zazwyczaj jedną wybraną formą logo, dzięki czemu konsekwentnie i spójnie pokazują swoją markę zawsze z tej samej strony.

Budowa pola ochronnego.

Logo dla firmy powinno być wpisane w pole ochronne. Pole jest obszarem, który otacza logo, wyznaczając w ten sposób niewidzialne ramy, zapewniające najlepszą widoczność i odbiór znaku umieszczonego na różnych przestrzeniach wizualnych. Pole takie powstaje w wyniku powielenia umownego modułu na siatce. Używamy go po to, aby inne elementy projektu (strony internetowej, dokumentu, artykułu) nie wchodziły w przestrzeń znaku i nie obniżały jego walorów estetycznych oraz czytelności. Więcej o polu ochronnym dowiesz się z artykułu o księdze znaku.