Jednym z fundamentów działań marketingowych jest dobra identyfikacja wizualna firmy. Jak powinien być zbudowany dobry projekt logo? Odpowiedź w poniższym poście.
Normą staje się posiadanie pięknej i funkcjonalnej strony internetowej, a profesjonalny projekt logo wyznacza całą linię wizerunkową marki. Dobre logo jest twarzą marki. Informuje, przedstawia charakter firmy, wywołuje emocje. Profesjonalne logo firmowe może sprawić, że firma będzie odbierana jako profesjonalna, godna zaufania i dbająca o klientów. Najważniejszą funkcją projektu logo jest odróżnienie firmy od konkurencji, zatem podczas projektowania logo musimy mieć na uwadze nie tylko estetykę i atrakcyjność, ale również unikalne cechy i wartości danego biznesu.
Przykładowy projekt logo dla nowoczesnej przychodni medycznej.
Projekt logo – budowa.
Logo składa się zazwyczaj z kilku części: sygnetu, czyli znaku graficznego, logotypu czyli głównego napisu, którym najczęściej jest nazwa firmy oraz sloganu reklamowego lub opisu. Połączenie tych trzech elementów jest najczęściej spotykanym i najbardziej uniwersalnym zestawieniem, charakterystycznym dla większości firm. Istnieje również wiele innych możliwości projektowania logo dla firmy, jak na przykład sam prosty lub stylizowany napis (facebook, asus, coca-cola) albo sam sygnet. Wybór formy nie jest aż tak istotny jakby się mogło wydawać. Najważniejsze jest dopasowanie do danej firmy. Wymaga to dobrego poznania briefu klienta, zapoznania się z informacjami typowymi dla danej branży, a także odrobinę empatii i intuicji.
Przykład budowy projektu logo:
Częstą praktyką projektowania logo jest również łączenie różnych form w ramach jednego znaku. Przykładem może być pełne logo składające się z sygnetu, logotypu i sloganu, które ma wersję składającą się z sygnetu i logotypu a także z samego sygnetu. Największe firmy i najsilniejsze marki jednak posługują się zazwyczaj jedną wybraną formą logo, dzięki czemu konsekwentnie i spójnie pokazują swoją markę zawsze z tej samej strony.
Budowa pola ochronnego.
Logo dla firmy powinno być wpisane w pole ochronne. Pole jest obszarem, który otacza logo, wyznaczając w ten sposób niewidzialne ramy, zapewniające najlepszą widoczność i odbiór znaku umieszczonego na różnych przestrzeniach wizualnych. Pole takie powstaje w wyniku powielenia umownego modułu na siatce. Używamy go po to, aby inne elementy projektu (strony internetowej, dokumentu, artykułu) nie wchodziły w przestrzeń znaku i nie obniżały jego walorów estetycznych oraz czytelności. Więcej o polu ochronnym dowiesz się z artykułu o księdze znaku.