Skip to content
Wizualion – blog

Wizualion – blog

  • Blog
  • Strona firmowa
  • Budowanie marki
  • Projektowanie logo

Projekt logo – budowa na przykładzie znaku dla firmy.

Jednym z fundamentów działań marketingowych jest dobra identyfikacja wizualna firmy. Jak powinien być zbudowany dobry projekt logo? Odpowiedź w poniższym poście.

Normą staje się posiadanie pięknej i funkcjonalnej strony internetowej, a  profesjonalny projekt logo wyznacza całą linię wizerunkową marki. Dobre logo jest twarzą marki. Informuje, przedstawia charakter firmy, wywołuje emocje. Profesjonalne logo firmowe może sprawić, że firma będzie odbierana jako profesjonalna, godna zaufania i dbająca o klientów. Najważniejszą funkcją projektu logo jest odróżnienie firmy od konkurencji, zatem podczas projektowania logo musimy mieć na uwadze nie tylko estetykę i atrakcyjność, ale również unikalne cechy i wartości danego biznesu.

Przykładowy projekt logo dla nowoczesnej przychodni medycznej.

Obrazek przedstawia projekt logo Avemedica

Projekt logo – budowa.

Logo składa się zazwyczaj z kilku części: sygnetu, czyli znaku graficznego, logotypu czyli głównego napisu, którym najczęściej jest nazwa firmy oraz sloganu reklamowego lub opisu. Połączenie tych trzech elementów jest najczęściej spotykanym i najbardziej uniwersalnym zestawieniem, charakterystycznym dla większości firm. Istnieje również wiele innych możliwości projektowania logo dla firmy, jak na przykład sam prosty lub stylizowany napis (facebook, asus, coca-cola) albo sam sygnet. Wybór formy nie jest aż tak istotny jakby się mogło wydawać. Najważniejsze jest dopasowanie do danej firmy. Wymaga to dobrego poznania briefu klienta, zapoznania się z informacjami typowymi dla danej branży, a także odrobinę empatii i intuicji.

Przykład budowy projektu logo:

Zdjęcie prezentuje budowę projekt logo

Częstą praktyką projektowania logo jest również łączenie różnych form w ramach jednego znaku. Przykładem może być pełne logo składające się z sygnetu, logotypu i sloganu, które ma wersję składającą się z sygnetu i logotypu a także z samego sygnetu. Największe firmy i najsilniejsze marki jednak posługują się zazwyczaj jedną wybraną formą logo, dzięki czemu konsekwentnie i spójnie pokazują swoją markę zawsze z tej samej strony.

Budowa pola ochronnego.

Pole ochronne projektu logo na przykładzie

Logo dla firmy powinno być wpisane w pole ochronne. Pole jest obszarem, który otacza logo, wyznaczając w ten sposób niewidzialne ramy, zapewniające najlepszą widoczność i odbiór znaku umieszczonego na różnych przestrzeniach wizualnych. Pole takie powstaje w wyniku powielenia umownego modułu na siatce. Używamy go po to, aby inne elementy projektu (strony internetowej, dokumentu, artykułu) nie wchodziły w przestrzeń znaku i nie obniżały jego walorów estetycznych oraz czytelności. Więcej o polu ochronnym dowiesz się z artykułu o księdze znaku.

Przykład umieszczenia znaku w polu ochronnym w dokumencie tekstowym:

Obrazek przedstawia przykład użycia pola ochronnego w dokumencie

  • ← Etykiety na prezenty świąteczne
  • Dobre logo na miarę Twojego biznesu →

KATEGORIE

  • Budowanie marki
  • Case study
  • Pobierz
  • Projektowanie logo

NAJNOWSZE WPISY

  • Projektowanie logo –  co ma na myśli Klient mówiąc, że chce logo jak Apple? 10 przykładów.

    Projektowanie logo – co ma na myśli Klient mówiąc, że chce logo jak Apple? 10 przykładów.

  • 4 okropne błędy brandingu. A ty je popełniasz?

    4 okropne błędy brandingu. A ty je popełniasz?

  • Czy Twoje logo pasuje do Twojej firmy? – case study

    Czy Twoje logo pasuje do Twojej firmy? – case study

  • Po czym poznać dobre logo? Przykład przed i po.

    Po czym poznać dobre logo? Przykład przed i po.

  • Case study: Projekt logo dla symbolu jakości

    Case study: Projekt logo dla symbolu jakości

  • Jak wybrać nazwę dla firmy / start-upu?

    Jak wybrać nazwę dla firmy / start-upu?

  • Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę?

    Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę?

  • Błąd, który popełnia większość wybierających logo

    Błąd, który popełnia większość wybierających logo

  • Mam projekt wizytówki. Co dalej? cz.3

    Mam projekt wizytówki. Co dalej? cz.3

  • Projektowanie wizytówek, cz.2

    Projektowanie wizytówek, cz.2

  • Idealna wizytówka firmowa – jak wygląda, co zawiera? cz.1

    Idealna wizytówka firmowa – jak wygląda, co zawiera? cz.1

  • Rola briefu w projektowaniu logo dla firmy.

    Rola briefu w projektowaniu logo dla firmy.

  • Który pakiet identyfikacji wizualnej wybrać dla firmy?

    Który pakiet identyfikacji wizualnej wybrać dla firmy?

  • Księga Znaku: Jak oszczędzić czas i pieniądze na wizerunku?

    Księga Znaku: Jak oszczędzić czas i pieniądze na wizerunku?

  • Konkurs na logo firmy- warto czy nie?

    Konkurs na logo firmy- warto czy nie?

Tagi

budowanie marki case study do pobrania etykiety free identyfikacja wizualna kolory konkurs na logo Księga Znaku logo logo firmowe logo firmy logotyp nazwa firmy Podstawowa projekt logo projektowanie layoutu projektowanie logo projektowanie wizytówek projekty logo raster Rozszerzona strona firmowa strona www strony www tworzenie logo firmy wektor wizytówka wizytówka firmy
© 2021 Wizualion – blog | Designed by: Theme Freesia | Powered by: WordPress
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda