4 okropne błędy brandingu. A ty je popełniasz?

Jeśli czujesz, że aktualny wizerunek twojej firmy nie odzwierciedla jej pełnego potencjału, albo dopiero zastanawiasz się w jaki sposób powinno wyglądać twoje nowe logo, zapraszam do zapoznania się z tym artykułem.

Logo dla biznesu – jakie powinno być?

Pomyśl przez chwilę o wielkich markach – Apple, Nike, Adidas, Nestle. Od razu widzisz w wyobraźni ich logotypy / sygnety, prawda? I pewnie też chciałbyś mieć takie logo jak oni. Jednak te marki to miliony dolarów przeznaczone na reklamy i dziesiątki lat wypracowywania specjalnej komunikacji marki. Jeśli masz niewielką firmę, sygnet tak prosty jak „swoosh” firmy Nike nie będzie dobrym rozwiązaniem.

Logo dla firmy powinno być dopasowane do marki, czyli pokazywać branżę, potencjał, charakterystyczne skojarzenie lub dawać klientom pewne wrażenie. Według mnie najważniejsze jest to ostatnie. Niewiele osób zwraca uwagę na symbolikę czy kompozycję logo. Robią to tylko profesjonaliści lub osoby z wyrafinowanym gustem.

Co trzeba wiedzieć zamawiając logo dla firmy?

Pierwsza rzecz, na którą należy zwrócić uwagę to portfolio projektanta. Jeśli podobają Ci się realizacje w portfolio, to najprawdopodobniej Twoje logo od tej osoby też przypadnie Ci do gustu. Jeśli pokazujesz projektantowi projekty z innych agencji, ale wybierasz tą firmę ze względu np. na niższe ceny lub dostępne terminy, to efekt może cię nie zadowolić. Musi być tzw. chemia.

Jeśli podobają Ci się projekty w moim portfolio, prawdopodobnie koncepcje stworzone dla Ciebie również przypadną Ci do gustu. A jeśli chcesz wiedzieć czy Twoje aktualne logo pasuje do Twojej marki, przeczytaj jeszcze ten artykuł.

Decyzja o współpracy

Drugą ważną rzeczą jest wypełnienie briefu – ankiety. Ja przesyłam ją po podjęciu przez Ciebie decyzji o współpracy. Zawiera ona podstawowe pytania na temat twoich oczekiwań odnośnie projektu logo. Bardzo istotne jest również przesłanie kilku projektów z internetu, które CI się podobają. Nie muszą być z twojej branży, nie muszą być w twoich wymarzonych kolorach. Ważne żeby pokazywały styl, który Ci się podoba. Po przesłanych przez Klienta projektach jestem w stanie od razu poznać, czy moje projekty spełnią oczekiwania. Niekiedy klienci przesyłają bardzo kobiece logotypy, obłe, z różnymi zawijasami dla typowo męskich biznesów. Jeśli tak jest, to i tak przedstawiam koncepcje pasujące do marki, bo moim celem jest, aby Twoja marka wzbudzała zaufanie Twojej grupy docelowej.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące współpracy, zapraszam na bezpłatną konsultację.