Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę?

Z tego artykułu dowiesz się o ważnej roli jaką odgrywa autentyczność podczas budowania wizerunku marki osobistej lub firmowej.

Marki, wszędzie marki.

Osobiste, firmowe, produktowe. Żyjemy w czasach konsumenckich, w których marka jest jednym z najważniejszych motorów sprzedaży. Z czym jednak tak naprawdę kojarzy nam się marka? Z maską, iluzją, połyskiem złota na tombaku, a przede wszystkim ze sztucznym wytworem nie mającym żadnego związku z prawdą. Taka sztuczna maska wizerunku osobistego lub biznesowego tworzy duży dystans pomiędzy osobą, która ową maskę zakłada a odbiorcą.

A co jeśli postawilibyśmy na autentyczność w wizerunku marki osobistej i firmowej? Autentyczność przyciąga, ponieważ jest prawdziwa. Pokazanie prawdy o sobie jest rodzajem siły nie do odparcia. Znacząco zmniejsza się dystans między ludźmi, gdy widzą nie tylko iluzję zbudowaną z piękna, elokwencji i stylu, ale też nasze niedoskonałości. A gdy zmniejsza się dystans, zwiększa się zaufanie i przystępność.

 

Jak możemy tę wiedzę zastosować podczas budowania wizerunku firmy?

Przede wszystkim zastanów się jaka jest Twoja firma – jakie wyznaje wartości, jakie są jej mocne a jakie słabe strony. Co robi świetnie, a w czym jest słabsza. Czasem pokazanie mocnych stron na tle słabszych daje większy efekt niż chwalenie swoich usług i produktów.

Jesteśmy pełni pasji. Działamy z pasją od 10 lat. Robimy wszystko profesjonalnie. Oferujemy najwyższą jakość” – każdy tak pisze. Czy ktoś jeszcze ufa tym sloganom? Wszyscy wiemy, że nie ma ludzi doskonałych. Nikt nie zna się na wszystkim.

Warto poświęcić trochę czasu,

aby poznać swoją firmę lepiej, a jeśli jest jak czysta kartka to nadać jej charakteru, określić jakie wartości ma przekazywać. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, zastanów się nad mocnymi i słabymi stronami swojej firmy. Zastanów się co cię wyróżnia tak naprawdę – oprócz profesjonalizmu, jakości i doświadczenia, bo to ma większość firm. Zastanów się co tak naprawdę jest najmocniejszą stroną twojej działalności, a co najsłabszą.

Najlepszy i najbardziej skuteczny wizerunek można zbudować, gdy firma doskonale zna swoje mocne i słabe strony, gdy wie co chce uwypuklić i gdy zgadza się to z prawdą o niej. Autentyczny wizerunek, który podkreśla indywidualne cechy i plusy danej firmy może być początkiem  budowania mocnej marki, która będzie bliska i przystępna ludziom. Dlaczego bliska? Bo autentyczność jest wiarygodna.