Błąd, który popełnia większość wybierających logo

Czy wiesz, że możesz dokonywać złych wyborów dla swojej firmy? Czy ty też szukasz opinii na temat otrzymanych projektów? Przemyśl to zanim poprosisz o radę znajomych.

Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją, w której klient chciał określone logo dla biznesu, w określonych kolorach,  podczas gdy całkowicie nie pasowało ono do firmy.  Często za decyzją w sprawie kolorystyki na przykład dla strony internetowej, projektu logo lub ulotki stała żona przedsiębiorcy, znajomy, mama, teść, a nawet dziecko.  Wiadomo, nasi bliscy są dla nas ważni, ale jeśli wizerunek ma spełniać określone funkcje biznesowe – musi być traktowany biznesowo.

Rola grafiki i projektu logo dla biznesu:

 

Projekt logo oraz cała identyfikacja wizualna firmy mają spełniać kilka ważnych funkcji. Poniżej przedstawiam niektóre z nich. Jeśli chcesz poczytać więcej o dobrym projektowaniu logo dla biznesu, zapraszam tutaj.

  • mają identyfikować markę w dżungli innych firm tak jak dowód osobisty odróżnia od siebie dwie osoby nazywające się dokładnie tak samo, dlatego aby wykonać dobry projekt wizerunku trzeba przeprowadzić analizę konkurencji;

  • mają pozycjonować markę na określoną grupę docelową, aby trafiać tylko do klientów, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami danej firmy, dlatego aby wykonać dobry projekt logo i identyfikacji trzeba wiedzieć do kogo firma kieruje swoje usługi;

     

     

    • mają systematyzować wszystkie materiały reklamowe w druku i Internecie, aby zwiększyć spójność odbioru marki i tym samym wpływać na zaufanie klientów, dlatego trzeba znać powody, dla których każdy kolor i element został zaprojektowany;

    • mają tworzyć kanwę, na której będzie budowana przyszła renoma i rozpoznawalność marki, dlatego trzeba znać aktualne trendy i standardy projektowania.

    Jakiego wizerunku firmy pragniesz,
    a jakiego potrzebujesz?

     

    Jak widać, funkcje wizerunku firmy są o wiele szersze i ważniejsze niż ograniczenie się do wyboru kolorów. Zatem jeśli osoba, którą prosimy o radę w sprawach związanych z wyborem wizerunku, nie zajmuje miejsca na stanowisku kierowniczym w danej firmie, nie powinna mieć ostatecznego wpływu na efekt.

    Aby mieć pewność, że nie popełniamy błędu z wyborem i nie sugerujemy się opiniami bliskich (np. różowa strona internetowa dla salonu samochodowego), szukajmy opinii wśród doświadczonych osób zajmujących się wizerunkiem. Możemy też prosić o opinię naszych klientów, przeprowadzać badania rynku.  Albo po prostu wybrać taką firmę projektową, która nie tylko wie co robi, ale też wie dlaczego