Skip to content
Wizualion – blog

Wizualion – blog

  • Blog
  • Strona firmowa
  • OFERTA

Błąd, który popełnia większość wybierających logo

Czy wiesz, że możesz dokonywać złych wyborów dla swojej firmy? Czy ty też szukasz opinii na temat otrzymanych projektów? Przemyśl to zanim poprosisz o radę znajomych.

Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją, w której klient chciał określone logo dla biznesu, w określonych kolorach,  podczas gdy całkowicie nie pasowało ono do firmy.  Często za decyzją w sprawie kolorystyki na przykład dla strony internetowej, projektu logo lub ulotki stała żona przedsiębiorcy, znajomy, mama, teść, a nawet dziecko.  Wiadomo, nasi bliscy są dla nas ważni, ale jeśli wizerunek ma spełniać określone funkcje biznesowe – musi być traktowany biznesowo.

 

Rola grafiki i projektu logo dla biznesu:

 

Projekt logo oraz cała identyfikacja wizualna firmy mają spełniać kilka ważnych funkcji. Poniżej przedstawiam niektóre z nich. Jeśli chcesz poczytać więcej o dobrym projektowaniu logo dla biznesu, zapraszam tutaj.

  • mają identyfikować markę w dżungli innych firm tak jak dowód osobisty odróżnia od siebie dwie osoby nazywające się dokładnie tak samo, dlatego aby wykonać dobry projekt wizerunku trzeba przeprowadzić analizę konkurencji;

  • mają pozycjonować markę na określoną grupę docelową, aby trafiać tylko do klientów, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami danej firmy, dlatego aby wykonać dobry projekt logo i identyfikacji trzeba wiedzieć do kogo firma kieruje swoje usługi;

  • mają systematyzować wszystkie materiały reklamowe w druku i Internecie, aby zwiększyć spójność odbioru marki i tym samym wpływać na zaufanie klientów, dlatego trzeba znać powody, dla których każdy kolor i element został zaprojektowany;

  • mają tworzyć kanwę, na której będzie budowana przyszła renoma i rozpoznawalność marki, dlatego trzeba znać aktualne trendy i standardy projektowania.

logo dla biznesu

 

Jakiego wizerunku firmy pragniesz,
a jakiego potrzebujesz?

 

Jak widać, funkcje wizerunku firmy są o wiele szersze i ważniejsze niż ograniczenie się do wyboru kolorów. Zatem jeśli osoba, którą prosimy o radę w sprawach związanych z wyborem wizerunku, nie zajmuje miejsca na stanowisku kierowniczym w danej firmie, nie powinna mieć ostatecznego wpływu na efekt.

Aby mieć pewność, że nie popełniamy błędu z wyborem i nie sugerujemy się opiniami bliskich (np. różowa strona internetowa dla salonu samochodowego), szukajmy opinii wśród doświadczonych osób zajmujących się wizerunkiem. Możemy też prosić o opinię naszych klientów, przeprowadzać badania rynku.  Albo po prostu wybrać taką firmę projektową, która nie tylko wie co robi, ale też wie dlaczego 🙂

 

Małgorzata
Małgorzata

Tworzę dla firm piękny i skuteczny wizerunek. Podczas 10 letniej współpracy 1:1 z klientami, pomogłam właściwie zaprezentować się wielu markom, które teraz z pasją realizują swoje plany biznesowe.

www.wizualion.pl
  • ← Mam projekt wizytówki. Co dalej? cz.3
  • Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę? →

KATEGORIE

  • Budowanie marki
  • Case study
  • Pobierz
  • Projektowanie logo

NAJNOWSZE WPISY

  • Projekt logo dla firmy

    Projekt logo dla firmy

  • Projektowanie logo –  co ma na myśli Klient mówiąc, że chce logo jak Apple? 10 przykładów.

    Projektowanie logo – co ma na myśli Klient mówiąc, że chce logo jak Apple? 10 przykładów.

  • 4 okropne błędy brandingu. A ty je popełniasz?

    4 okropne błędy brandingu. A ty je popełniasz?

  • Czy Twoje logo pasuje do Twojej firmy? – case study

    Czy Twoje logo pasuje do Twojej firmy? – case study

  • Po czym poznać dobre logo? Przykład przed i po.

    Po czym poznać dobre logo? Przykład przed i po.

  • Case study: Projekt logo dla symbolu jakości

    Case study: Projekt logo dla symbolu jakości

  • Jak wybrać nazwę dla firmy / start-upu?

    Jak wybrać nazwę dla firmy / start-upu?

  • Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę?

    Autentyczność wizerunku: jak zbudować wiarygodną markę?

  • Błąd, który popełnia większość wybierających logo

    Błąd, który popełnia większość wybierających logo

  • Mam projekt wizytówki. Co dalej? cz.3

    Mam projekt wizytówki. Co dalej? cz.3

  • Projektowanie wizytówek, cz.2

    Projektowanie wizytówek, cz.2

  • Idealna wizytówka firmowa – jak wygląda, co zawiera? cz.1

    Idealna wizytówka firmowa – jak wygląda, co zawiera? cz.1

  • Rola briefu w projektowaniu logo dla firmy.

    Rola briefu w projektowaniu logo dla firmy.

  • Który pakiet identyfikacji wizualnej wybrać dla firmy?

    Który pakiet identyfikacji wizualnej wybrać dla firmy?

  • Księga Znaku: Jak oszczędzić czas i pieniądze na wizerunku?

    Księga Znaku: Jak oszczędzić czas i pieniądze na wizerunku?

Tagi

budowanie marki case study do pobrania etykiety free identyfikacja wizualna kolory konkurs na logo Księga Znaku logo logo firmowe logo firmy logotyp nazwa firmy Podstawowa projekt logo projektowanie layoutu projektowanie logo projektowanie wizytówek projekty logo raster Rozszerzona strona firmowa strona www strony www tworzenie logo firmy wektor wizytówka wizytówka firmy
© 2022 Wizualion – blog | Designed by: Theme Freesia | Powered by: WordPress